dinsdag 5 januari 2010

Zeventien boeken

K. en ik hebben 17 boeken bij ons (afgezien van de reisdocumentatie) en 20 DVD's. Geen flutlectuur of plat entertainment, maar serious stuff zoals dit boek van Philip Ball (644 p.) en het complete oeuvre van Bert Haanstra (duizenden pagina's en uren kijkgenoegen dus).
Tot mijn grote verbazing heb ik nog geen letter gelezen noch een minuut video gekeken. Is onze meegebrachte selectie niet goed? Zeker wel, maar NZ is beter! Het enige waarin ik gelezen heb, is de 200 p. handleiding van mijn camera. Ik ben op p. 43... Hierdoor ken ik nu ook een paar kunstjes die mijn camera kan (overigens een prachtig product maar met te ingewikkelde software).
Morgen verder noordwaarts naar Totaranui in het Tasman gebied (zie Google Maps). Een hele lange rit van 450 km (dat is hier echt veel, zeker met een campervan). Overigens worden afstanden hier niet in km, maar in uren weergegeven. Onze 'long haul' van morgen staat begroot op acht uur. Vanavond dus de laatste nacht in ons paradijs in Kaikoura (zie foto hieronder). Daarna zijn we drie dagen 'uit de lucht' vanwege de wildernis. Geen internet of telefoon of douche of electriciteit. Ons campertje is volgeladen met benzine, water en proviand. Wordt weer een avontuur....

CU...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten